Ofte stilte spørsmål
Vi forstår at sikkerhet og trygghet er høyeste prioritet for hjemmet eller bygget ditt. Vår FAQ-seksjon er her for å gi klare og nyttige svar på de vanligste spørsmålene om våre produkter, tjenester og løsninger. Enten du nettopp har kommet i gang eller trenger support – vi har deg dekket.
Ofte stilte spørsmål
Hvilke funksjoner er inkludert i abonnementet mitt, som beboer?
Røykvarsleren har en innebygget bevegelsessensor og inneklimasensor. Denne er ikke obligatorisk å laste ned for at din boenhet har felles varsling til/fra naboer. For å bruke disse ekstra funksjonene må du laste ned sfty-appen fra App Store eller Google Play.
Hva skjer hvis røykvarsleren går av under matlaging eller ved en liten brann, varsles alle naboer umiddelbart?
Hvor ofte bør batteriene i røykvarsleren byttes?
Kan jeg dempe lyden på røykvarsleren min?
Hvis det oppdages røyk, hvor lang tid tar det før vi blir bedt om å evakuere?
Etter forsinkelsestiden for alarmer mellom boenheter (ca. 3 minutter), eskalerer alarmen fra én boenhet til de andre i samme røyksone. Beboere varsles med sirene, og brannvesenet varsles av alarmsentralen dersom dette er avtalt.
Varsler sendes også via app og SMS til beboere der brann er rapportert, med brukerdefinert informasjon som branninstrukser og møteplass.
Hva skjer hvis røykvarsleren går av og jeg ikke er hjemme?
Du vil bli oppringt av alarmsentralen, dersom dette er avtalt, for å sjekke at ingen befinner seg i boligen din. Alarmsentralen vil deretter eskalere alarmen.
Hvem varsles hvis sfty Sense-bevegelsessensoren utløses, for eksempel ved innbrudd?
Hvis bevegelsessensoren utløses, vil valgte personer i ditt definerte sikkerhetsnettverk få varsler – inkludert deg selv.
Under Innstillinger i sfty-appen kan du invitere personer til ditt eget sikkerhetsnettverk. Vi anbefaler å invitere venner, familie og nære naboer som befinner seg i nærområdet. Disse personene kan legges til i sikkerhetsnettverket ditt i sfty-appen, sammen med ønsket tilgangsnivå.
Ved vannlekkasje – kan jeg stoppe alarmlyden?
Ved en vannlekkasjealarm kan du dempe detektoren ved å trykke på Demp-knappen i appen, eller ved å koble fra kabelsensoren fra detektoren.
Vær oppmerksom på at dempekommandoen kan ta opptil 1 minutt før den når detektoren. Etter at årsaken til lekkasjen er håndtert, tørk detektoren og kabelsensoren grundig før du setter dem tilbake. Kabelen må være helt tørr før den kobles til enheten igjen – hvis den fortsatt er våt, vil alarmen utløses på nytt.
Vi anbefaler ikke å fjerne batteriene for å stoppe alarmen.
Vil alle nærliggende vannlekkasjedetektorer varsle umiddelbart hvis min enhet oppdager en lekkasje?
Hvem varsles om en vannlekkasje etter at forsinkelsestiden er utløpt?
Må man ha smarttelefon og sfty-appen for at røyk- og vannlekkasjedetektorene skal fungere?
Hvor ofte må batteriene i vannlekkasjedetektoren byttes?
Får jeg varsel når batteriene må byttes?
Kan jeg bruke AA Lithium-batterier fra Energizer?
Kan beboere kjøpe flere detektorer utover de som er kjøpt inn av styret/forvalter?

Har du fortsatt spørsmål?
Hvis du ikke fant svaret du lette etter, er vi her for å hjelpe!